18 Şubat 2014 Salı

Visneli kek


Merhaba

Cumartesi günü hava yağışlı, sevgilimde iş seyahatinde bende Buse ve kuzenini aldım. Önce sinemaya gittik. Fakat küçük hanımlar film beğenemediler yemek yeyip geri döndük. Onlar odalarına çekildi oynuyorlar eğleniyorlar ben ise baya ki bir sıkıldım.

Vakit geçmiyor tv izle kitap oku falan derken rahat duramadım girdim mutfağa. Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken 3 saat sonra a4 çeşidi koymuştum sofraya. Tabi hepsi zararlı ve aslında ben yiyemem. Diyetteyim çünkü azimliyim de dedim çocuklar yer sonra belki misafir gelir birinin kısmeti olur. Fakat 3 saat sonra nasıl rahatlamıştım ve zaman nasıl geçti anlamadım. Bir yerin mutfağında çalışsam herhalde ne sinir ne stres hiç bir şey kalmaz.

Gelelim tariflere; Vişneli Kek, Elmalı Tart; Çilek Pudingli Kurabiye, birde ani gelebilecek misafirler için ıspanaklı börek sarıp depfrize attım. :)


Bu yazımda Vişneli Kek'in tarifini paylaşayım diğerleri başka yazılara artık.

Vişneli Kek

Malzemeler

3 Yumurta
1,5 Su bardağı Şeker
1 Su bardağı Yoğurt
1 Su bardağı eritilmiş Margarin yada tereyağ
1 Su bardağı Vişne ( yazdan depfrize atmıştım)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 Su bardağı Un

Yapılışı

Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Sonra yoğurt ve yağ eklenip sırayla çırpılır. En sonda kabartma tozu vanilya un eklenerek çırpılır. Kek kalıbına bu düz hamurdan dökülür. Sonra kalan hamura vişneler eklenip kaşıkla karıştırılıp kek kalıbına dökülür. 180 derece fırında yaklaşık 25 dak. Pişer. Tabi herkesin fırını değişik. Klasik kürdan deneyi yaparak pişip pişmediği kontrol edebilirsiniz.

Ben 1 bardak vişneden yaptım fakat dileyen daha fazla kullanabilir.

Afiyet olsun.

Sevgiler

Alev



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba

Blogumu okuduğunuzda yorum bırakırsanız sevinirim. Ziyaret ettiğinizi ancak yorumlarınızdan anlayabiliyorum.
Teşekkürler