20 Şubat 2014 Perşembe

Mersin Arslanköy Gezisi


Merhaba

Hafta sonu şehirden daralıp kendimiz attık doğanın kucağına...
Buse uzun zamandır kar görmek istiyordu. Mersin de şehiriçinde kar görmek pek mümkün değil biliyorsunuz. bu nedenle Mersin den 40 km yukarı ya Arslanköy'e çıktık. 1500 rakım. Geçen hafta daha çok kar olduğunu bir arkadaşın paylaştığı fotograflardan görmüştüm. Biz daha azına kaanat etmek zorunda kaldık ama olsun. Kuzucum küçük de olsa kardan adamını yaptı. Bize bir kaç kartopu savurdu :) Bizde sessizliğin, kuş seslerinin ve mis gibi kokan çamların tadını çıkardık. Huzur bulduk. Yine techizatsız gittiğimiz için hayıflandım. Yanımız da benim arabamın bagajında duran portatif sandalyeler ve bir termos sıcak kahve... yanımızda sadece benim yaptığım elmalı tartlar vardı....

Yanımızda birer de kitap güneşte tepede ohh mis gibi olurdu. Ama tabi biz kahvesiz kitapsız ve sandalyesiz olarak tamamladık gezimizi.


Pıtırcığım :)
Bennn ve pıtırcık

Gezinirken bulduğumuz ufak bir göl. Manzara süperdi. Sanırım DSİ nin yapay bir gölüydü. Fakat doğa çam ağaçları ve karla birleşince görüntü muhteşem oluyor....
Bu da ilk yaptığımız kardan adam...

Bir moladan sonra devam ettik köyün içine yazın ve bahar da daha canlı oluyor sanırım. Fakat cidden yaşanılan alanı yaşayanlar ya güzelleştiriyorlar ya da mahvediyorlar. Neden bu kadar cahiliz. Ya da pisisiz bilmiyorum. İnsan evinin önüne onca pisliği molozu niye atar ki. O manzara bakarken acaba hiç mi içi tiksinmiyor. Yada bizim gelip görüp hayran kaldığımız bu ağaç göl kar manzarasını gördüklerinde acaba onlar ne hissediyorlar merak ediyorum. Kimseyi küçümsediğimden değil fakat bu yüzyılda bu kadar ilkel bu kadar kaba olmak.... bilemiyorum. O toprağın ürünün yeyip o gölün suyunu içiyorsun eee bee adam ekim yaptığın tarlaya neden plastikten poşetler pislikler atıyorsunnn. Hayır kadın damı yaşamıyor köyde yawww. Ulan evini içini baldök yala yapan bu kadın milleti aman millet neder diye evini temizleyen bu hatun kişi neden bahçene tarlana da evin gibi bakmıyorsunnn. Müslümanız temizli imanda gelir. Burada temizlik imandan gitmiş anlaşılan. Başka bir ironi, amca camiye girerken abdest alıp kendini temizliyorsun neden evinin önü pislik içinde tarlan leş gibi atık dolu.....

Saymakla bitmez neyse sinirlendim yine...... Bizim gibi insanlarında oralar da bir karış toprağı olmaz ki insanlara örnek olalım......

Baktık köyde feci, geri dönelim dedik. Saat öğlene yaklaşıyordu karnımız da acıkacak. Buse nin ısrarı üstüne bir yerde daha durduk. Yok benim arabadan çıkacak halim kalmamış, yoldan mıdır temiz havadan mıdır, çarpıldım. Ben 15 dk arabada uyumuşum. Bizim ev halkıda inmiş arabadan yeni bir kardan adam daha yapmışlar hemde ne kardan adam malesef onun resimi yok. Yine küçük ama saçı var kolları var. Ağaçlardan ağaç yosunlarından falan ne buldularsa koymuşlar. Bir uyandım arabanın ön camında bir kardan adam bana bakıyor. Yola çıkıyoruz. 1500 den rakımdan aşağı iniyoruz rüzgar var yol virajlı kardan adam ne kadar dayanabilirki....

Kardan adam erimemek için dışarıda savaş veriyor... Bizde Buse yi sakinleştirmek için içeride.... Virajın birinde kardan adam savruldu canın en köşesine.. Buse başladı bağırmaya düşmesin düşmesin... Fedakar aşkım benim ( ben olsam yapmazdım) arabayı durdurdu kardan adamı düzeltti geri geldi. Tekrar yola çıktık. Fakat imkanı yok öyle bir yolda bizimle aşağıya kadar inemez. Bir kaç viraj sonra kardan adam uçtu gitti. İçeride de dudaklar büküldü.... Kızım yapma etme ağlama o canlı değil.. Nasıl bir bağ kurmuşsa artık. Canı acıdı burada kaldı. Neden bizimle gelmedi. Keşke yanımızda buzluk olsaydı... Ay ağladı da ağladı zor sakinleştirdik.

Ben şaşkın 9 yaşında bir çocuk nasıl böyle bir tepki gösterir diye :) ama oluyor demek... Bir bağ kurmuş. Okulda henuz bu konulara gelmedik. Gelince öğrenirim doğal mı değil mi ?

Yemek yedik sonra spor a gittik derken pazar günü de böylece bitti. :)

Buse den beni dumur eden bir anektot paylaşmadan edemeyeceğim.

Buse : Anne kardeş nasıl yapılıyor..
Ben: ııııııı ( top sektiriyorum ) Tam o sırada
Buse : Hayır bilmiyorsanız öğrenin de, yapamadınız bi türlü. Benim de yapabileceğim bir şey varsa yardım edeyim siz beceremediniz...... :) :) 
Ben : Gülerek dua et kızım dua et........ :) 

Haydi hoşçakalın

Sevgiler

Alev 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba

Blogumu okuduğunuzda yorum bırakırsanız sevinirim. Ziyaret ettiğinizi ancak yorumlarınızdan anlayabiliyorum.
Teşekkürler