18 Şubat 2014 Salı

Elmali Tart


Merhaba

Yine haftasonu çılgınlığım esnasında yaptığım bir tarifle başbaşayım. Hepsinin sadece ucundan azıcık tadina baktım. Sonra fark ettim ki kendim yaptığım için yaparken doymuşum sanırım. Hepsini tüketme isteği yoktu içimde. :)
Tabiki çocuklar bayıla bayıla yediler.

Hatta Babası Buse yi kendi kendine söylenirken bulmuş ve bana aktardı bende bayıldım.
- Bu ne yaww bir tatlı bu kadar güzel olabilir mi? Yiyorum doymuyorummmm

Uzun zamandır aile olarak pastahanelerden birşey yiyemiyoruz. Özellikle de Mersin de.. İçine ne yağı koyuyorlarsa bir süre sonra ya midem bulanıyor yada midem reflü yapıyor. Fakat aynı şeyleri evde yine margarin bile kullanarak yapsam midem de hiç sıkıntı olmuyor. Ev halkıda bundan muzdarip bu nedenle artık herşeyimizi ev de yer olduk neredeyse.... Bazen sırf değişiklik olsun diye kahve mataralarımızı ve evdeki kurabiye kek ne varsa alıp sahile inip açık havada yiyoruz. :) Üstüne birde yürüş yapıyoruz hem mide sağlığımız korunuyor hem kalori yakıyoruz hemde paramız cebimizde kalıyor. Kazan kazan buna deniyor sanırım. Bazen bu tip yiyecekler yapıp satan bir yer olsam diyorum. ama sonra da o kadar iyi malzemeler kullanıyorum ki fiyatları pahalı gelecek belki de insanlar tercih etmezler diyorum. fakat bir yanda da bizim gibi aileler de olmalı bu şehirde kaliteli ev yapımı şeyler yemek isteyen fakat yapamayan. Bakalım bu düşünce arada sırada geliyor. Sonra gidiyor bir gün böyle bir dükkanım olur mu bilmiyorum :)


Gelelim tarife

Malzemeler

125 gr Margarin
2 su bardağı Un
1 çay kaşığı Kabartmatozu
3 çorba kaşığı Pudra Şekeri
1 Yumurta

Üzeri için
3 ortaboy elma
1 kahve fincanı şeker
1 çay bardağı çekilmiş ceviz içi
1 tatlı kaşığı tarçın


Yapılışı;

Hamur için tüm malzemeleri karşıtır ve yoğur önce katı bir hamur gibi oluyor fakat yoğurdukça yumuşayıp pürüzsüz bir hamur oluyor.



Hamurları tart kaplarına yerleştir.
Daha sonra elmalardan pişirdiğin malzemeyi tartın içine yerleştir taşmayacak şekilde.
200 derece fırında 20 dakkika pişir.

Afiyet Olsun...


Sevgiler

Alev

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba

Blogumu okuduğunuzda yorum bırakırsanız sevinirim. Ziyaret ettiğinizi ancak yorumlarınızdan anlayabiliyorum.
Teşekkürler