6 Mart 2013 Çarşamba

Sarı Pancar Yemeği


Merhaba

Bugün benim ilk defa duyduğum ( belkide benim cahilliğimdir) bir yemek tarifi vericem Bu yemeği daha önce hiç yememiştim Fakat aldığım tarif üzerine yaptım. Gayette güzel oldu değişik bir tat.

Eşim sayesinde öğrendim. Bu yemeği çok severmiş.

Sarı Pancar daha önce görmemiştim. Fakat sebzenin resimini çekmeyi unutmuşum. Mersin de pazarlarda hiç görmedim. Tarsus dan aldık bu sebzeyi.

Malzemeler

1 kg Sarı Pancar
250 Gr kuşbaşı et  (dana yada kuzu tercihe göre)
1 çay bardağı nohut
1 tatlı kaşığı biber salçası
6 Diş sarımsak
Karabiber Tuz Nane
Yarım Limon
2-3 yemek kaşığı zeytinyağ

Öncelikle sarımsak ve salçayı yağ ile kavuruyoruz. Daha sonrasında az hasladığımız etleri ilave ediyoruz. Sonrasında sarı pancarları doğrayıp ekliyoruz. Nohutuda ekleyip pişmeye bırakıyoruz. Sarı pancar sert bir sebze bu nedenle ben hepsini düdüklüde pişirdim.

Piştikten sonra üzerine nane karabiber tuz ve yarım limonun suyunu katıp 5 dk özleşmesi için ateşte tutup sonra altını kapatıyoruz.

Tadı ve kokusu semizotunu andıran bir yemek. Patates kadar yumuşak olmuyor. Biraz sertlik kalıyor pişmedi diye düşünmeyin. etler piştiğinde  oda olmuş demektir. Eğer daha ekşi seviyorsanız limonu yarımdan bir adete çıkarabilirsiniz. Ben aslında 1 adet limon sıktım. Ekşiyi sevdiğimiz için.



Afiyet Olsun :)

Sevgiler

1 yorum:

Merhaba

Blogumu okuduğunuzda yorum bırakırsanız sevinirim. Ziyaret ettiğinizi ancak yorumlarınızdan anlayabiliyorum.
Teşekkürler