2 Ekim 2012 Salı

Güney Fransa ya devam

Nice de alış veriş yapıp yemek yedikten sonra otelimize döndük. Ertesi gün Cannes a doğru yola çıkacağız erkenden hem gezeceğiz hem denize gireceğiz.

Pizza yı ve makarnayı Fransızlar daha iyi yapıyor desem iki akşamda çok lezzetli makarna ve pizzalar yedik tabi güzel şaraplar eşliğinde. Uzun zamandır içmediğim pembe şarabında yeniden hatırlamış olduk.

Sabah 6 da kalkıp kendimiz yollara vurduk yine ve saat 7 olmadan Cannes a varmıştık. Neden mi o kadar erken kalktık. Trafiğe takılmamak için fakat bu seferde çok erken gittik. Hiç bir yer açılmamış kahvaltı edecek yer bile yok. Turist çift ne yapar :) sabahın henüz 7 si olmamışken bir fırın bulur Fırında bulduğu sandwichlerden bir tane bir de zeytinli ekmek bide bize sevabına sallama çay sattılar ohhh kahvaltı olayı bitti gitti. Bu arada bu yemek işine tüm carefourların yerini öğrendik :)

İşte meshurrr kırmız halı ve ünlü şahsiyet ben :)

Cannes daki Grand Auditorium plajı sabah saat 7 olunca bomboş tabi.
Baktık hava daha denize girilecek gibi değil hava serinken Cannes da gezmek istediğimiz yerler vardı. Grasse Kasabası ve parfum fabrikası.

Parfum fabrikası ilginçti. Çalışır durumda içeride ki kokuları anlatamam. Benim biraz başımı ağrıttı. Fakat en çok dikkatimi çeken ilkbahar da Mersin i kokusu ile etkisi altına alan turunç çiçeklerini fabrikada çuvalların içinde görmek oldu. Esansları koklamak da harikaydı.

Ve artık deniz vakti Cannes sahilleri sabahki halinden eser yok istila istila :) 2 saat kadar denizde kaldık. Güneşlendik ve sanki Türkiye de hiç yanmamış gibi kömür karası olduk. Nasıl bir güneş anlamadım. Ama denizini sevmedik. Bizim sahillerimiz de daha güzel denizler var. :)

Denizden sonra Nice geri döndük. Nice de Parc Phodenix i gezmekdi hedefimiz sonrasında da otele gidip uyumak :)

Parkta çok güzel bitkiler vardı. Değişik hayvanlarda mutlaka görülmesi gereken bir yer bence Nice gitmişken. Pembe filamingolara bayıldık. Örümcekler muhteşem di. Çiçekleri zaten saymakla bitiremem.  Bir çok resim var fakat ben sınırlı sayıda paylaşabilicim.

Nice deki son gecemizde güzel bir yemek yedik ve erkenden otelimize gidip uyuduk. Tüm tatil boyunca erken yattık. Bunun bir sebebi çok gezmemiz bir sebebide benim hastalanmam oldu. Hayatımda ilk defa hastalanıp araba da yol boyunca dinlenip sonra sanki hastalık yokmuş gibi gezdim. İtalya da bir eczaneden aldığımız ilacında hakkını yemek lazım. Parasetamol içerikli bir ilaç biraz uyku yaptı ama balayımızı kurtardı :)

Seyahatimiz İtalya ya dönüş ve tatilin 2. bölümüne doğru devam etti. Tatilin 2. bölümünü de daha sonra yazacağımmm.