11 Ekim 2012 Perşembe

Soyasoslu Pirzola

Selamlar;

Günler o kadar hızlı akıyor ki yazı yazmaya vakit ayıramıyorum sonrada bir sürü konu birikiyor. Ne kadar meşgul insanlarız.

Geçen cuma bir sofraya yapayım dedim ve sıvadım kolları :)

Menu de;

Soya soslu fırında pirzola
Mantar sote
Babaganuş
Zeytinyağlı Barbunya


Soya soslu pirzola tahminimden süper oldu. Nasıl mı yaptım?

Önce pirzolaları 1 soğan 4 kaşık soyasosu 4 kaşık zeytin yağ kararbiber kırmızı biber ile marine ediyorsunuz. Bu karışım 4-5 saat buzdolabında bekliyor. Soğanları küçük küçük doğruyoruz rende yapmıyoruz ki acı su tadı gelmesin.

 
 
Yanına garnitür olarak fırında patates yapmak için patatesleride ( istediğiniz kadar patates kullanabilirsiniz ben 3 patatesten yaptım.) elma dilimi şeklinde kesip zeytinyağ tuz kararbiber ve kırmızı biber ile marine ediyoruz. Etlerde marine olduktan sonra hepsini aynı tepsiye dizip 200 derece ırında yaklaşık  25-30 dk pişiriyoruz.
 
 
 
Piştikten sonra yumuşacık etlerimiz ve sağlıklı patateslerimiz oluyor. Tabi patates kızartmasının yeri ayrı fakat sağlık için bu şekilde pişirmek daha iyi .
 
 
Babaganuş diye bahsedilen yemek aslında bizim bildiğimiz patlıcan salatası. Her yerde farklı yapılıyor. Ben İstanbul da babaganuşu hep etli sıcak bir kebap olarak yedim. Fakat burada işler değişti :)
 
 
Öncelikle patlıcanlarımızı közlüyoruz.  Mucizevi alet gözmatikle :)

 
Patlıcanları soyup ezdikten sonra bir miktar zeytin yapı ile dinlendirdim. Bu aradada içi için bir kırmızı soğanı piyazlık kestim. 2 diş sarmısak 1 çok sulu olmayan domates 1 adette köy biberini ufak ufak doğradım. Hepsini karıştırdıktan sonra üzerine maydanoz ve limonun ekleyip servise hazırladım.  :)


 
 
Babaganuş arap mutfagına ait bir yemekmiş ve sevgili eşim yedikten sonra Arap olsan ancak bu kadar güzel yapabilirdin diye söyleyince bende zevkten dört köşe oldum tabi :) Yöresel yemeklerde eğer ondan tam not geliyorsa içim rahat ediyor :) Halbuki yemek konusunda kendime güvenim tam :) çokda alcak gönüllüyüm :) Ama yemeğimi yiyen arkadaşlarımın yorumu böyle ben ne yapayım.
 
 
Bunların yanına birde mantar yapayım dedim. Ben çok seviyorum mantarı her yemekte kullanıyorum. Fakat her seferinde de farklı farklı yapıyorum nedendir bilinmez.
 
Bu seferki mantarımın içinde piyazlık doğranmış soğan biber ve biber salçası kullandım ve tabiki mutfağımın vazgeçilmezi baharatlar :)
 
Önce soğanlarımı zeytinyağında biraz kavurduktan sonra biberleri ekledim. Ateş harlı ve tavam sıcak iken mantarları ekledim. Tavanın sıcak olması bir püf nokta sıcak tavaya atılan mantarlar sulanmıyor suları içinde kalıyor ve daha lezzetli oluyor.
Normalde bu yemeği yaparken içine domates koyarım fakat bu sefer koymak istemedim daha kuru bir meze olmasını istedim ve yeni gözdem olan biber salçasını ekleyerek pişmeye bıraktım. Pişene yakın üzerine bir kaçık tereyağ bıraktım ki bu lezzetine lezzet katıyor.  En kısa zamanda deepfreeze ime baharatlı tereyağda yapıp koymayı hedefliyorum. Fakat önce Urfa ya gidilecek ve tereyağının hası sade yağ alınacak :)
 
 
  
Yemeklerim bittikten sonra soframı kurdum. Soframın son halini çok sevdim :) Böyle sofralar kurmayı seviyorum hele birde kalabalıkla paylaşılıyorsa biz bu akşamlık 2 kişi paylaşacağız. İstanbul dayken çok daha kalabalık sofralarım oluyordu :)


Bunlarda fırından yeni çıkmış ekmeklerim. Tarifini daha önceki yazımda paylaşmıştım.


Bu kadar uğratıktan sonra eserimi görmek istedim. :)

Resim by BUSE :)

Hadi bize afiyet olsun.

Sevgiler
Alev

2 yorum:

  1. Afiyet olsun.
    Naçizane, bir önceki yazımda tarifi var diyeceğine , oraya yazının link ini ekle bence.
    Tarifleri aldım, yapmassam.

    Pis anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  2. Link i koymak aklıma geldi de beceremedim :)
    acemiyim acemi :)

    YanıtlaSil

Merhaba

Blogumu okuduğunuzda yorum bırakırsanız sevinirim. Ziyaret ettiğinizi ancak yorumlarınızdan anlayabiliyorum.
Teşekkürler