19 Ekim 2012 Cuma

Pizza&Elmalı Kup


Merhaba

Haftasonları ailemizin fast food günü bütün bir hafta sağlıklı besinlerle beslendikten sonra hem kızım hem eşim için eğlencelik yiyeceklerde yapıyorum :)
Geçen haftasonuna pizza ve elmalı kup yaptım. Evdekiler tarafından pek bir beğenildi.

Pizza Tarifi

Malzemeler
5 Su Bardak Un
1,5  Su bardak süt
4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı şeker
istenilen kadar tuz
1 Paket Instal Maya

Üzeri için
3-4 adet domates
1 biber
3 adet sosis
İsteğe bağlı ketçap
3 dilim jambon
Siyah zeytin
Hamurun üzerini örtecek kadar
Kaşkaval peyniri ve Taze Kaşar karışımı
5 Adet mantar
Çeşitli baharatlar isteğe göre

Hamuru yoğurduktan sonra 1 saat mayalanması için bıraktım. hamur büyük oldu ben bu hamurdan 2 adet pizza çıkardım. Biri Buse hanım için baharatsız acısız  mantarsız :) onun arzusuna göre malzemeleri koydum. Diğeri de bizim için. Dışarıdaki pizzalarla karşılaştırısak Buse nin ki küçük  boy  (4 dilim) bizim ki ortaboy pizza oldu. ( 6 Dilim) ve tabiki kabarık hamur. Biz öyle seviyoruz.

Üzeri için farklı seçenekler olabilir. Üzerinin bir formulu yok aslında belki bir püf verebilirim. Ben peynirleri hem tabana atıyorum hemde sebze yada et ne kullanacaksam en son onların üzerine sanki böyle yapınca daha sulu ve lezzetli oluyor. Hemde koyduğum sebzeler yanmamış oluyor.

Sonuçta resimler gibi bir görünüm ve Pizza Hut ın pizzalarına taş çıkartacak bir lezzet oluştu. Eşim dışarıda fast food yemeği yasakladı :) Bunlar daha lezzetli ve temiz diyerek :)




Diğer bir lezzet ise hem sağlıklı hem tatlı olan Elmalı Kup.

Malzemeler

Muhallebi için;
5 Su Bardağı Süt ( ben artık sütçüden doğal süt alıyorum misss)
1 Su Bardağı Toz Şeker
1 Paket Vanilya
4 Çorba Kaşığı Un

3 Adet Elma
4 Çorba Kaşığı Toz Şeker
1 Çay Kaşığı Tarçın
1/3 Çay Kaşığı Toz Zencefil
1 Çay Bardağı Kıyılmış Fındık

Elmalar rendelenir. Toz şekerle beraber pişmeye alınır. İndirmeye yakın tarçın zencefil ve fındık eklenir biraz daha piştikten sonra altı kapatılır.
Muhallebi için süt toz şeker un vanilya karıştırılır ve koyu bir kıvam alınana kadar pişirilir.

Kupların içerisine yarısına kadar önce elmalı karışımdan üzerinede muhallebiyi koyup soğumaya bırakıyoruz.

Üzeri için çekilmiş fındık ceviz yada nar kullanabilirsiniz.  Bu tariften 8 adet kup çıkıyor.
Gayet hafif ve şık bir tatlı oluyor. Hemde besleyici çocuklarımız için :)







Bu arada turşularımında bir kısmını kurdum. Fakat tarif biraz anonim kafama göre oldu. Bakalım nasıl çıkacaklar. Önümüzdeki haftanın hedefi lahana turşusu kurmak. Hatta güzel fasulye bulursam fasulye turşumu arttırıcam. Fasulye turşusu kavurması için süper lezzetli bir meze oluyor.




 
Sevgiler
 
Alev

1 yorum:

  1. Vallahi ağzım sulandı.
    Pizza ben de yapayım diyorum bu aralar, bakalım.
    Fırında makarna da sık yapılmalı.
    Vanilya kullanmayınız, sentetik diyorlar.

    Bilmiş anne Çiğdem

    YanıtlaSil

Merhaba

Blogumu okuduğunuzda yorum bırakırsanız sevinirim. Ziyaret ettiğinizi ancak yorumlarınızdan anlayabiliyorum.
Teşekkürler