12 Ekim 2012 Cuma

Çiçekler


Merhaba;

Bugün yemeklerden uzaklaşıp yine tutukunu olduğum  iki konudan birinden bahsetmek istiyorum. Çiçekler...

Beni tanıyanlar bilirler tam bir çiçek delisiyim. En büyük hayalimde bahçesi çok büyük olan bir ev ve kış bahçesi sahibi olmak. Toprakla uğraşmayı çok seviyorum. Çiçekler sebzeler ağaçlar yetiştirmekten daha dinlendirici birşey olamaz.

İstanbul da iken evimde bir ara 20 saksıdan fazla çiçeğim vardı. Tabi Mersin'e gelirken çiçeklerimi getiremedim ve baştan çiçek yapmaya başladım. :) büyük bir zevkle.

Orkideleri çok severim fakat oldukça nazlı çiçeklerdir. Bu yıl ilk defa orkide ürettim ve tuttu çok mutluyum. Dışarıdan biri beni görse ruh hastası sana bilir çünkü ben çiçeklerle konuşuyorum. Ben onlarla konuştukça onlarda bana çiçek açıyorlar. İster inanın ister inanmayın çiçeklere ne söylediğinizi sanki anlıyorlar ve ona göre şekil alıyorlar. Ben eskiden inanmazdım sonra kendim denedim. Bakımını aynı şartlarda yaptığım 2 orkidenin birine sevgi sözçükleri söylerken diğerine sürekli olumsuz şeyler söyledim. Bir süre sonra olumsuz enerji verdiğim çiçek çiçeklerini döktü küstü ve bir daha çiçek vermedi. Diğer sevgi sözçükleri ile konuştuğum orkidem ise kesintisiz sürekli çiçek vermeye devam etti. Bir yıl süren bir denemeydi. Çiçek yetiştirmek benim için aynı zamanda bir terapi her insanın hayatında mutlaka kötü zamanları oluyor. Şükür hepsi geçiyor ama yinede insanda izler yaralar bırakıyor. Benimde böyle bir dönemimde çiçekler bana çok yardımcı oldular.

 
Bu orkidemi yeni aldım. :)

Bu orkidem 5 yıldır bana yarenlik yapıyor. :)


Bu orkidem üretim. Nasıl ürettim?

Orkideler geliştikçe zamanla uzun sap kısımlarından yeni yapraklar ve kökler çıkarıyorlar onu zedelemeden koparığ orkide toprağına ekdiğinizde yeni orkideler edinebiliyorsunuz. Mesela ben yakın zamanda bir tane daha yapacağım. 2. resimde gördüğünüz orkidem yukarıdaki uzun çubuğunun üzerinden yeni yapraklar ve kök verdi. kökleri biraz daha uzadığında oda yeni bir saksıda yerini alacak.

Orkideler seffaf saksılarda çok az su ile yetişen bitkiler. Altında kesinlikle su birikmemesi gerekiyor eğer su birikirse kökleri çürüyor. Çok fazla güneş istemiyorlar fakat aydınlık bir ortamda olmalılar yerlerini severlerse uzun yıllar size çiçek açmaya devam ediyorlar. Ayrıca çiçeklerin büyüklüğü için de orkideler için yapılmış çiçek besininide unutmamak lazımmm.....

Bir diğer yeni yaptığım saksımda Afrika Menekşeleri. Uzun yıllar yetiştirdim ürettim. Bakımı çok kolay yapılan bir bitki. Bu sefer yeni evimde bir farklılık yaptım ve menekşelerimi normal menekşe saksısı yerine arajman saksısına 3 lü olarak diktim.
 
Böyle daha hoş oldular tek saksılarda olmaktansa :)
 


Menekşeler yapragından üreyebilen bitkiler. Büyük yapraklardan koparıp saksıya ektiğinizde sık sulama yaparak köklenmelerini sağlayabilirsiniz. Tabiri caiz ise arsız bir bitki....

Bu bitkimizde direk yakıcı güneşten hoşlanmasada yinede ya akşam ya sabah güneşi gördüklerinde çoşarlar. Birde püf vereyim eğer sürekli çiçekli olmasını istiyorsanız çiçek geliştikçe alttan yapraklarını koparın ki bitki yaprak yerine çiçeğe gidebilsin. Tabi çiçek coşturanıda unutmamalıyız. :)


Bu kadar çiçekten sonra bir de benim asıl çiçeğimin sanat eseri olan çerçevenin resmini koymadan yapamayacağım. :)

 
Yavru kuşum Buse bu çerceveyi denizden topladığı kabuklar ve yavru yengeçlerden kendi elleriyle yaptı. Benim bu konularda hayal gücüm zayıftır. Fakat kızımın el becerisi muhteşem.
 
 
Hadi kalın sağlıcakla.....
 
Sevgiler
Alev

1 yorum:

  1. Süper olmuş, eline sağlık.
    Ben de orkide isterim.

    Bu arada sana bir blog atvsiye ediyoruım, en son Mersin delermiş.

    http://www.cocuklageziyorum.com/

    vakit bulunca bir göz atarsın.

    Çok yönlü anne Çiğdem

    YanıtlaSil

Merhaba

Blogumu okuduğunuzda yorum bırakırsanız sevinirim. Ziyaret ettiğinizi ancak yorumlarınızdan anlayabiliyorum.
Teşekkürler