19 Şubat 2013 Salı

Çiçek Zamanı

Merhaba

Daha önce yayınladığım çiçeekler yazısından sonra çiçeklerimin şimdiki hallerini de paylaşmak istedim. Gelişmeleri gösterebilmek için.

http://alevlehayat.blogspot.com/2012/10/cicekler.html

Ekim ayında alıp diktiğim menekşelerim coştu da coştu. Bir sebebi benim onlara sevgi ile yaklaşıyor olmam diğer sebebi güzel güneş görüyor olmaları diğer bir sebepte ara ara verdiğim çiçek coşturanlar :)

 
 
 
Diğer çiçeklerimde orkidelerim onlarında mevsimi geldi. Bu sene aldıklarım çiçeklerini döktü ve duraklama dönemine girdi fakat önceki senelerden yetiştirdiklerim tomurcuklarını verdiler. Daha önceki yazımda nasıl çoğaltılabileceklerinden bahsetmiştim. Şimdide nasıl tomurcuk verdiklerini göstermek istedim.
 
 
Bu bitkilerinde yine yerlerini sevmeleri ve direk güneş almadan aydınlık bir ortamda olmaları gerekiyor. Ayrıca su çok önemli ne az nede çok su vermemelisiniz. Çok hassas bitkiler :) Bu nedenle birine sevgili eşimin ismini verdim öyle hitap ediyorum ona oda bana güzel güzel çiçekler açıyor. :)
 
 
Koyu renkte gördüğünüz ufak tomurcuklar yakında çiçek olacak. Üstelik çiçeği döküldüğünde bu yaprakları ana çiçekten ayırıp yeni bir orkide saksınıda yeni bir çiçek elde edeceğim.

Bu bu sene ana çiçekten ayırıp yeni saksıya aldığım bir orkidem. Oda çiçek açmak için tomurcuklanmış.

 
 
 
Bu tomurcukları görmek bana yaşam sevinci veriyor. Ayrıca üretkenliğin ne kadar güzel bir şey olduğunu gösteriyor.
 
 
Çiçekler evimizin aynı zamanda süsleri yakında balkonlarımıda çiçeklendirmeye başlayacağım. Buralara bahar gelmek üzere bu ay sonuna doğru balkonlarımı sardunyalarla doldurma niyetindeyim. Hazırlıklarımı tamamladığımda onlarıda sizlerle paylaşacağım. Tabiki nasıl bakıldıkları ve nasıl üretilebilecekleri ile birlikte.
 
Bu arada sizlere bir de site önerebilirim. Ben çok eski yıllarada sıkı takipçisi idim. Daha sonra nedendir bilimez ara verdim. Geçenlerde yeniden hatırlayıp girip üye oldum. Bitkilerle ilgili her konu da bildi alabildiğim güzel bir kaynak.
 
 
 
Evimizi güzelleştiren bir diğer şeyde duvarlarımıza astığımız tablolar. Ben geçen hafta içinde iki ayrı siteden tablo ve saat siparişi verdim.  Saatler çok dekoratif. Tabloların bazılarını siteden seçtim. Bir tanesini ise eşimle bir gezimiz sırasında çektiğimiz bir fotografın örneğini gönderdim ve baskı bir tablo yaptırdım. Muhtemeş oldu. Hemde başka birinin evinde karşılaşma ihtimalimiz yok :) Tamamen bize özel.
 
Sitelerin adları ;
 
http://www.tablo360.com  Burası galeri gibi siz var olan tablolardan seçiyorsunuz ve kanvas kumaşa yağlı boya püskürtme tekniği ile yapıyorlar.
 
 
http://www.izmirtablo.com/ Bu site dede hem saatler var hem tablolar ve dilerseniz istediğiniz resimi göndererek tablo yada saat yaptırabiliriyorsunuz. Hediye olarak bile kullanılabilir.
 
 
Yazıyı okuduktan sonra sorularınız olursa ben buralardayım. Seve seve cevaplandırabilirim.
 
 
Sevgiler
 
Alev
 
 

 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba

Blogumu okuduğunuzda yorum bırakırsanız sevinirim. Ziyaret ettiğinizi ancak yorumlarınızdan anlayabiliyorum.
Teşekkürler