3 Ocak 2013 Perşembe

Soframız

Merhaba

Yeni yıla saatler kala bayaki bir mutfakta zaman geçirdim. Yeni yılı evimizde kutlayacağımız için bir menü çıkardım. Biraz da abarttım sanırım. :) Fakat herşeyi yetiştirebildim. Sadece resimlerim biraz kötü oldu misafir varken resim çekmek zor oluyor tabi... Artık çekebildiklerimi paylaşacağım.

Başlangıç

Çoçuk Menu

Ev Usulu Hamburger
Patates Kızartması

Bunların hepsini hazırladım. Fakat bende bittim diyebilirim. Fakat önemli olan misafirler tarafından lezzetli bulunmaları ve beğenilmeleriydi.

Ana yemeğin resmini çekmeyi unuttum. Telaştan :)

Mezeler bilinen tatlar. Bu nedenle burada farklı bir ekmek tarifi vereceğim.

Zeytinli ve Kuru Domatesli Ekmek

1 çay bardağı ılık su

Üzeri için:2 yemek kaşığı zeytinyağı
Taze kekik, biberiye

Yapılışı:30 gram mayaya bir yemek kaşığı un, 1 tatlı kaşığı şeker ve 1 çay bardağı ılık su eklenir. Kabarması için bırakılır yaklaşık 10 dk.  Maya, 4 su bardağı un, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 su bardağı su, 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve kekikle bir kapta karıştırılır.Orta boyda doğranan zeytin ve domatesle birlikte elde yoğrulur. Hamur mayalanmaya bırakılır. 1 saat kadar. Mayalanan hamura şekli verilerek yağlı kağıt serilen fırın tepsisine alınır. Üzeri çatalla delinir 2 yemek kaşığı zeytinyağı gezdirilir. Biberiye yaprakları ve tercihen kaya tuzu serpilir, 200 derecede içi iyice pişene kadar fırınlanır. Üzeri yine biberiye ve taze kekik yapraklarıyla süslenir.
Asıl tarifte biberiye var fakat benim evimde yoktu. Biberiyesiz de gerçekten güzel oldu. bir püf vereyim. İç malzemesini tarifteki kadar tutun. Domatesi arttırısanız hamur kendini bırakıyor. Birde fırından çıkardıktan sonra mutlaka hava alsın nemini atsın. Ben baton kek kalıbı içinde yaptım. Tavsiye ederim güzel oluyor. Kuru domates kekik ve zeytin koymadan aynı tarfi ile çekirdek içli ve hashaslısınıda yapabilirsiniz. Ben yaptım güzel oldu.

Yılbaşı gecesi afiyetle yendi tanesi kalmadı ekmeğin :)

Şimdiye kadar ki en güzel yeni yıl ağacımız oldu. :)

Yeni yılın ertesi günü öğlene doğru kalktık ve kahvaltıdan sonra kendimizi yollara vurduk. Amacımın yeni yılın ilk günü kar görebilmek. Mersin de bu pek mümkün görünmüyor olabilir. Fakat biz Toroslara tırmanmaya başladık. Fındıkpınarı denilen bir yayla var. Orayıda geçtik ve dağların tepelerinde sonunda kar gördük. :) Mersin de hava 17 derece idi. Çıktığımız noktada 3 dereceye kadar düştü. 1300 metre yukarı çıktık. hava soğuk fakat mis gibiydi sert temiz ağaçlık alan bol oksijen fakat bu yayla diğer yaylalar gibi gelişmiş değildi. Çay içebileceğimiz  tek  bir yer yoktu. Sonra geri döndük doğal ısıtmalı sıcak evimize. :)