2 Ocak 2013 Çarşamba

Kızımın Yenı Yıl Partisi

Merhaba

Yeni yıla giriş yaptığımız bu günlerde geçen yıla ait birikmiş yazılarımı yazmaya karar verdim :)

Yeni yılı en güzel kutlayanlar belkide çocuklar dertleri, tasaları, kayagıları biz yetişkinlerden daha az aslında bu sebeplede bizden daha mutlular bizden daha objektifler, eğlenmenin tadını doyasıya çıkarıyorlar.

Yılın son Cuma günü Buse'nin okulundaki partiye gittim. Hava ılık olduğu içi partimizi bahçede yaptık. Bu şehre özel bir durum tabi bu :) Havası ve bir çok nedenden dolayı bu şehri seviyorum. Tabi ki okula eli boş gitmek olmaz. Bende yaptım pastamı doğruu okula. Tahmin edebileceğiniz gibi pastanın parçası kalmadı.  :)



Tarifini soran sesler duyar gibiyim :)
 
 
 
Malzemeler
 
Pandispanya
 
3 adet yumurta
3 kahve fincanı toz şeker
3 kahve fincanı un
1 çorba kaşığı kakao
1 çay fincanı süt
1 paket kabartma tozu
Yarım çay kaşığı tuz
 
Krema
 
4 su bardağı süt
12 çorba kaşığı şeker
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı kakao
Yarım paket margarin (125 gr)
1 su bardağı süt ( Islatmak için)
Yarım çay bardağı hindistan cevizi yada pasta süsü
 
Yapılışı



 
Tozşeker ve yumurtayı bir kabın içinde boza kıvamına gelene kadar tel ile çırpıyoruz. İçine un kakao kabartma tozu ve sütü ekleyerek karıştırıyoruz ve 170 derece fırında pişiriyoruz. Kek kalıbınız 21 cm ise yukarıdaki malzemeler kafi fakat 27 cmlik kelepçeli kalıp kullanıyorsanız bu pandispanya çok ince olduğu için ölçüyü ikiye katlayarak yapın. Fırından çıkıp biraz soğuduktan sonra pandispanyayı ortadan kesiyoruz. Kekleri soğuk süt ile ıslatıyoruz.
 
Krema malzemelerinin hepsini tencereye koyup karıştırarak pişiriyoruz. Muhallebi kıvamında olacak. Sos soğuduktan sonra pastamızı yapmaya başlayabiliriz. Kremayı hem ortasına hemde dışına güzelce sürdükten sonra istediğiniz bir pasta süsü ile süsleyebilirsiniz. Ben pastayı okula götüreceğim için üzerine renkli pasta süslerinden koydum. Daha sevimli oldu :)
 
Afiyet Olsun.
 
 
 
Pastanın kesim aşaması :)
 
 
Kızım ve arkadaşları :)
 
 
 
Bilinçli bir tüketici olarak firmalara karşı savaşım devam ediyor. Karaca 3 hafta süren bir maceradan sonra dükkanda yaptığım biliçli tüketici nidaları sebebi ile sanırım bana tencereler karşılığında hediye çeki verdi. Sussunda gitsin diye sanırım :)
 
Ayrıca Bankalarada selam olsun Kredi kartı aidatlarını döşemişler.  Aradım güzelce daha nida atmaya gerek kalmadan hemen siliyoruz dediler :) Afferin dedim içimden :) ama insanfsizlık yani 85 TL aidat ücretimi olur yawwww.
 
 
Sırada bir GSM operatörü var. Eşimin yeni yıl hediyesi olarak bana armağan ettiği Iphone 5 ime uygun nano sim kart almaya gittiğimde simkart bedelinin telefon bedeline yakın olduğunu gördüm. Tabiki simkartımı değiştirmedim. Fırsatçı insanlardan nefret ederim. Kurumlar dan da. Hemen müşteri şikayetimi oluşturacağım ve 12 TL lik simkart a 50 TL fiyat çeken zihniyeti cezalandıracağımm. :) Güççç bende artıkkkk :)
 
 
Bu hareketlerden ne anlıyoruz bu ülkede dişlerini tırnaklarını bir yere geçirmez isen hiç bir şey elde edemiyorsun. :)

 
 
Şimdilik bu kadar ben kaçar :)
 
Sevgiler
 
Alev
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba

Blogumu okuduğunuzda yorum bırakırsanız sevinirim. Ziyaret ettiğinizi ancak yorumlarınızdan anlayabiliyorum.
Teşekkürler