29 Ağustos 2012 Çarşamba

Cenova


Merhaba
Günler hızlı bir şekilde akıyor. Çoğu yerde yaz aylarının sonlarına gelindi ama benim yaşadığım yerde yazın en güzel zamanları yaşanıyor. Hava İstanbul'da Temmuz havası ama Mersin'de daha yaz çok uzun :)

Ağustos ayında sevgili eşimle birlikte yine yollara düştük ve çok güzel yerler gördük. Bazı yerlerde cennet böyle bir yer olsa gerek dediğim kareler le karşılaştık. Yolculuğumuzun ilk durağı bir liman kenti olan ve bana birazda güneşe rağmen karanlık gelen Cenova oldu.

Cenova da ilk dikkatimizi çeken yüksek köprüler şeklinde yapılmış yollar ilk bakışta oldukça sevimsiz görünüyorlar sanki şehir üstüne şehir kurulmuş gibi.

Cenova da görülmeye değer en güzel şey akvaryum çok güzel 4 katlı bir akvaryum yapılmış ve akdenizin içinde barındırdığı tüm canlılar o akvaryumların içerisine renkgarenk serpistirilmiş. İçeride gezerken başka bir dünyaya yolculuk yapıyorsunuz ve bulunduğunuz an dışındaki herşeyi unutuyorsunuz.


Kırmızı deniz yıldızı çok beğendim.
 Herhalde hiç bir canlı bu kadar güzel salata yiyemez.

 Müren biraz korkutucu idi.
 Bu balıklara hayran kaldım nasıl yaratıldıkları beni baya bir derin düşündürdü.

Akvaryumda penguenler yunuslar çeşit çeşit köpek balıkları vatoslar piranalar ve daha adını bilmediğim ve daha önce hep belgesellerde gördüğüm balıkları deniz canlılarını görme fırsatı yakaladık.

 Soğuk bir hayvan ama derisi muhteşem.
Çok sevimliler...

 Gemi arkada resimi bir japon turist çekti. :) Japonlar bence fotograf makinası kullanmak konusunda çok başarılı :) Aklınızda olsun yurt dışında foto çektirecekseniz kesin japon bir turistten yardım isteyin. Gayet başarılılar :)


 Şehirin kuşbakışı görünüsü seyir terasları denilen yerden görüntüledik. dediğim gibi karanlık değil mi?

Daha sonra Kristof Kolomb un gemisine doğru yöneldik. Flimlerdeki korsan gemiler gibiydi. Dedim ya sehri pek beğenmedim lakin resimlerini eklemeden de geçemedim.

Cenova ölü bir şehir sanki akşam 8 den sonra restaurantlar dahil heryer kapanıyor. Bir caddesi var bizim bağdat  caddesine benziyor tüm alış veriş olayı orada dönüyor. Ferrari Meydanina çok yakın Via XX Settembre caddesi görülebilir. Biz ne yaptık MC Donald's a talim ettik ilk akşam :) Daha önceki İtalya maceramızdan tecrubeliydik. Bana bir Big Mac ve sevgilime'de dürüm :) evet yanlış okumuyorsunuz İtalya Mc de neredeyse Adana işi dürüm yapıp veriyorlar :) Eeee orada da memlekete ait bir yiyecek ve hamburger sevmeyen sevgilime dürüm getirip kaptım puanı :)

Tatile kendi ayarladığımız ucak biletleri booking den ayarlardığımız oteller ve kiraladığımız araba ile devam ettik. Otel bilgilerinide fikir olması açısından paylaşacağım.

Günün yorgunluğunu üzerimizden atmak üzere otele yerleştik. Nov otel de kaldık ve sabah çıkarken haşırt diye otopark ücretini geçirdiler :) Buda bizim acemiliğimize geldi. Cenovada çoğu otelin otoparkı yok ve tüm yollarda park yapmak ücretli :) Otelde de olurmu be kardeşim dedik ama yapacak birşey yok.  Nov otelle ilgili başka bir maceramız daha oldu bu seyahat içerisinde onada sonra değineceğim :)

Cenovadan sonra ver elini NİCE..... Macera devam ediyor.........

Sevgiler

Alev


2 yorum:

  1. Şimdi ben bu güzel yazıyı okudum.
    Aklımda ne kaldı dirsen, eniştenin saçlara ne olduuuuuuu??

    Ehi,
    haydi vira.

    Destekçi anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  2. Yazlık traş oldu şimdi yine uzuyor :)
    Acemi Blogger

    YanıtlaSil

Merhaba

Blogumu okuduğunuzda yorum bırakırsanız sevinirim. Ziyaret ettiğinizi ancak yorumlarınızdan anlayabiliyorum.
Teşekkürler